Diego Mendoza Imbachí presents an autobiographical body of work, where nature and science are juxtaposed though the use of painting and drawing. His work inquires about the temporal or permanent changes that landscape of Valle del Cauca, Colombia (his place of Birth) has gone trough by the action of the industries located in this area.
Mendoza Imbachí identifies two heterogeneous elements in which the relations between the natural and the artificial are reflected, environment & state policies, colonization & land property , art history & landscape and finally Globalization & technology.
Winner of the call for Cabinet # 18 of Flora ars-natura (2016); Participant of the Residencias Art Grant, URRA Buenos Aires (2015); Of the collective exhibition Pangea II, New Art from Africa and Latin American, Saatchi Gallery, London (2014); And the First International Biennial of Contemporary Art of Cartagena de Indias, Cartagena (2014).
…………………………..
Diego Mendoza Imbachí presenta un trabajo autobiográfico, donde se contraponen la naturaleza y la ciencia, mediante el uso de la pintura y el dibujo. Su obra reflexiona sobre los cambios temporales o permanentes que ha sufrido el paisaje del Cauca (su lugar de nacimiento), por la acción de las industrias.
Mendoza Imbachí identifica dos elementos heterogéneos en los que se evidencian relaciones entre lo natural y lo artificial, el medio ambiente y las políticas de estado, la colonización y la propiedad de la tierra, la historia del arte y el paisaje, y finalmente la globalización y la tecnología.
Ganador de la convocatoria para Gabinete #18 de Flora ars-natura (2016); participante de la Beca Residencias de Arte. URRA Buenos Aires (2015); de la muestra colectiva Pangea II, New Art from Africa and Latin American, Saatchi Gallery, Londres (2014); y de la I Bienal Internacional de Arte Contemporáneo de Cartagena de Indias, Cartagena (2014).